Yazı Dizisi – 3: TÜRKİYE’DE YOKSUNLUKLAR ve RAKAMLARLA SOSYAL YARDIMLAR / 2014     EĞİTİM YARDIMLARI / Ergün Demir, Güray Kılıç

Şartlı Eğitim Yardımları: Maddi imkânsızlıklar nedeniyle çocuklarını okula gönderemeyen ve nüfusun en yoksul % 6‘lık kesiminde yer alan ailelere, ilk ve orta öğretime giden çocuklarının okula düzenli olarak devam etmeleri şartıyla her ay nakdi olarak ödeme yapılmaktadır.

     Aylık Şartlı Eğitim Yardım Tutarları
Öğrenim durumu Erkek Öğrenci Kız Öğrenci
İlköğretim       35 TL       40 TL
Ortaöğretim       50 TL       60 TL

Çocuklar için ödenen sosyal ve ekonomik destekler, çocukların öğrenim durumlarına göre değişmektedir.

        

     RAKAMLARLA SOSYAL YARDIMLAR / 2014

EĞİTİM YARDIMLARI Faydalanan Hane Sayısı Öğrenci Sayısı
Şartlı Eğitim Yardımları        1.937.716    2.349.881
Eğitim Materyali Yardımı              62.820          94.618
Barınma, İaşe Yardımı                1.810            2.160
TOPLAM                          2.002.346    2.446.659

ASPB 2014 yılı faaliyet raporunda 2.002.346 Hanede toplam 2.446.659 öğrenciye eğitim materyali, şartlı eğitim yardımı, öğrenci taşıma, barınma ve iaşe yardımı yapıldığı görülmektedir.

Yoksul evlerde  büyüyen çocuklar, sağlık ve eğitim gibi toplumsal kaynaklara ulaşmakta güçlük çekmekte, bu durum onların daha küçük yaşlarda birey olarak toplum ile kurdukları ilişkileri zedelemektedir.

Yoksulluk, çocukların eğitimden uzaklaşma ve dışlanmasına neden olmakla birlikte, çocukların sokakta çalışmaya yönelmesi, ailenin çocuğu çalışmaya zorlaması, gibi nedenlerle suça itilen, madde bağımlısı olan ve/veya  sokaklarda yaşayan/çalışan çocuk sayısının hızla artmasına neden olmaktadır.

Sonuç olarak, çocukları yoksulluktan koruyacak etkili önlemleri alamazsak, toplum olarak çocukların gözlerindeki ışığın sönmesinin utancını da taşımak zorunda kalırız.

Dr. Ergün DEMİR
İzmir Tabip Odası Hekim Meclisi üyesi,

Dr.Güray KILIÇ
İstanbul Tabip Odası TTB delegesi.

Yorum bırakın